50 godina društva OVB Europa
OVB je već pola stoljeća na usluzi svojim klijentima i financijskim planerima. Ovo je lijepa prigoda za osvrnuti se na prošlost.
Sa snažnom prošlošću u snažnu budućnost
U ovim užurbanim vremenima rijetke tvrtke imaju povijest dugu 50 godina. Što je tajna uspjeha OVB-a? Kao prvo, uvijek smo bili koncentrirani na svoje temeljne vještine: financijsko planiranje - čovjek čovjeku. Istovremeno je bilo potrebno fleksibilno reagirati na promjenjive potrebe klijenata i stanja na tržištu.
Ta ravnoteža tradicije i promjene pretvorila nas je u ono što smo danas – vodeći davatelj financijskih usluga diljem Europe. Naše iskustvo koje se proteže desetljećima pomaže nam da kontinuirano razvijamo svoje usluge kako bismo mogli i u budućnosti biti snažan partner svojim klijentima i financijskim planerima.
1970. – prava ideja u pravo vrijeme
1970. je u Köln-u, gradu u saveznoj državi Sjeverna Rajna-Vestfalija, položen temelj međunarodnog koncerna OVB. Kao „Organizacija za posredovanje kod ugovora za stambene štedionice”, mlado društvo si je postavilo cilj, klijentu orijentirano financijsko planiranja za osobne financije vezano za ugovore o stambenoj štednji. Društvo nije moralo dugo čekati uspjeh. OVB je točno pogodio potrebu tog vremena.
Nakon poslijeratnog razdoblja, razdoblja neobično velikog gospodarskog rasta i visokog prirasta primanja, krajem 60-ih došlo je prvi put do gospodarskog pada. Ljudi su štedjeli. Na ruku tom trendu išao je zakon koji je 1970. donijela vlada u Bonnu. Takozvani dodatak štednji za posloprimce bio je udvostručen, tj. zaposleni su dobivali posebno visoke novčane dodatke od države ako su uložili u određene financijske proizvode. Tako i za stambene štednje koje je nudio OVB.
Te sretne okolnosti dale su, nakon početnih godina, odličan vjetar u leđa OVB-u. Sa stambenom štedionicom kao prvom partnerskom tvrtkom, OVB je imao ipak samo jedan proizvod u ponudi. To se trebalo brzo promijeniti.
1970. do 1989. – Sa sveobuhvatnim financijskim planiranjem i širokom paletom proizvoda do uspjeha
Unatoč euforiji, OVB-u je brzo postalo jasno: stambena štednja nije smjela ostati jedini proizvod u ponudi društva. Potrebe klijenata bile su previše raznovrsne i različite.
OVB je stoga počeo postupno proširivati svoju paletu proizvoda osiguranjem osoba i imovine, kapitalnim ulaganjima te je razvio cjelovit koncept financijskog planiranja za klijente: temelj je bio analiza financijske situacije klijenta. Na temelju klijentovih želja i ciljeva, financijski planer OVB-a razvijao je individualno, klijentu prilagođeno rješenje, orijentirano na dugoročnost, koje je za klijenta bilo plativo i dovoljno fleksibilno. Tako se stvorilo sveobuhvatno Allfinanz planiranje koje je klijentu u bilo kojoj životnoj situaciji moglo ponuditi odgovarajuće financijske proizvode. Do danas je ova sveobuhvatna metoda jedan od najosnovnijih stupova OVB-ovog modela poslovanja i velika prednost za sve klijente. Osobito jer se brojni proizvodi uvijek nude od različitih uglednih partnerskih kuća OVB-a. Na taj način su klijenti mogli i mogu i danas biti sigurni da će dobiti odgovarajuće rješenje iz odabranog portfelja financijskih proizvoda.
Sa širokim portfeljem proizvoda i dobro promišljenim sustavom financijskog planiranja, OVB je radio izvrstan posao. Njemačka se činila savršena za to. Prosječna kvota štednje njemačkih privatnih kućanstava uvijek se nalazila pri vrhu razine tipične za zapadnjačke industrijske države. No, OVB je već rano prepoznao priliku koja je mogla ponuditi poslovanje u cijeloj Europi. Sukladno tome, društvo si je pripremilo strateški put za europsku ekspanziju. Prvi korak u smjeru internacionalizacije bio je 1991. u Austriji.
Od 1991. – na putu prema jugozapadu
Nakon ekspanzije u Austriju godine 1991. OVB je i dalje dobro napredovao i na jugozapadu Europe. 1993. se poslovanje moglo proširiti na Grčku, 1995. na Švicarsku, 2002. Italiju i Španjolsku te godinu kasnije i Francusku.
Najviša očekivana životna dob unutar EU je bila u Španjolskoj, ali istovremeno i, kao i u Italiji, najniža stopa rođenih. Demografska promjena bila je i ostala i ovdje vrlo velik problem. Sukladno tome potražnja za financijskim proizvodima za skrb za mirovinu bila je velika. Osim toga, pružatelji financijskih usluga s OVB-ovim modelom poslovanja u Španjolskoj nisu baš bili poznati. Kombinacija cjelovitog financijskog planiranja i brojnih proizvoda jakih partnera izuzetno je bila dobro prihvaćena kod španjolskih klijenata.
Svoju putanju širenja OVB je u 2018. godini uspješno nastavio u Belgiji.
Od 1992. – otvaranje istočne Europe
Međutim, OVB nije bio uspješan samo na jugozapadu. Na istoku Europe društvo se širilo 1992. u Poljsku, Češku i Mađarsku, a godinu kasnije u Slovačku. 1999. je slijedila Hrvatska. OVB se 2002. i 2007. proširio u Rumunjsku i Ukrajinu.
Nakon pada „željezne zavjese“ u državama srednje i istočne Europe osjetio se optimizam. U početku je to značilo prije svega potražnja za potrošnom robom. Godinama su se ljudi morali odricati mnogih stvari koje su se u zapadnoj Europi podrazumijevale kao dio životnog standarda. U početku nije bio prioritet uložiti tu malu količinu raspoloživog novca u osiguranja i štednju za mirovinu.
No, to se trebalo promijeniti. Korak po korak plaće su rasle, osnovne potrebe za potrošnom robom bile su zadovoljene i ljudi su počeli misliti na svoju financijsku budućnost. Dotad se OVB već utemeljio na tržištima te je bio u situaciji da ljudima pruži i financijski plan i podršku.
OVB Allfinanz Croatia
Priča o uspjehu OVB-a na hrvatskom tržištu započinje već 1999. godine. OVB se uspješno plasirao na tržište i postao pošten i pouzdan partner ljudima u Hrvatskoj. Naši kvalificirani financijski posrednici pružaju vrijednu uslugu štiteći klijente od različitih rizika koristeći sveobuhvatni financijski plan i pomažu im u ostvarenju njihovih osobnih želja i ciljeva.
Pozitivan razvoj OVB-a Hrvatska u protekla dva desetljeća rezultat je izuzetne predanosti, upornosti i hvalevrijednog duha njegovih dugogodišnjih menadžera. Društvo profitira od svojeg dubokog poznavanja tržišta. OVB je sa svojih 17 ureda zastupljen u cijeloj Hrvatskoj i planira se proširiti dalje.
2006. – „Transparentnost stvara povjerenje“ – OVB odlazi na burzu
OVB je 2000. godine proveo promjenu u dioničko društvo, što je bila prekretnica u strukturnom i organizacijskom smislu društva. Uz novi pravni oblik, OVB je ostvario više fleksibilnosti za jači strateški rast i bržu ekspanziju. Kroz stvaranje strukture holdinga i organizaciju operativnog poslovanja, OVB je postao još profesionalniji.
Unutar Holdinga su od tada djelovala OVB društva iz 13 država, od kojih i OVB Vermögensberatung AG na njemačkom tržištu. Holding je preuzeo strateško vodstvo OVB koncerna te tako i povezane nadređene zadatke. Tako je nastala učinkovita struktura koncerna, koja je spremna za proširenje. Odlaskom na burzu 2006. i upisom u Prime Standard, OVB je ispunio najviše zahtjeve vezane za publicitet. Objava godišnjih i kvartalnih izvješća prema međunarodnim standardima za financijska izvješća i detaljnim pojašnjenjima pojma Corporate Governance u tvrtkama za nas predstavlja obilježje kvalitete i dovodi OVB na razinu velikih njemačkih i međunarodnih koncerna.
50 godina nakon osnivanja – ljudima je potrebno financijsko planiranje
Danas se nalazimo u vremenu kada je financijsko planiranje važno više nego ikada radi donošenja informiranih odluka. Očekivani životni vijek ljudi u Europi i dalje kontinuirano raste. Istovremeno se u mnogim državama stopa rođenih kreće na vrlo niskoj razini. Posljedica: unutar državnog sustava za mirovinsko osiguranje padajući broj platitelja doprinosa mora financirati rastući broj primatelja usluga kroz sve dulje vremensko razdoblje. Privatna mirovina stoga je apsolutno potrebna kako bi bilo moguće i u starosti održati životni standard na koji smo navikli.
Potreba za sveobuhvatnim Allfinanz planiranjem je velika i u budućnosti će i dalje rasti. Utoliko je još više zastrašujuće da se mnogi ljudi ne žele baviti temom štednje za mirovinu. Nije niti čudo s obzirom da su financijski proizvodi sve složeniji i za većinu ljudi se vlastita mirovina čini još vrlo daleko. Zato je još važnije da OVB naglašava potrebe privatnog osiguranja i svoje klijente podržava da za sebe pronađu odgovarajuće rješenje. A to činimo vrlo uspješno: uz više od 3,9 milijuna klijenata, više od 5000 financijskih posrednika i uz aktivnosti na tržištima 16 država, OVB danas pripada među vodeće koncerne financijskog posredovanja u Europi.
I danas je osobno financijsko planiranje od čovjeka čovjeku ono što ljudi cijene. Unatoč, ili čak zbog digitalizacije, potražnja osobnog financijskog planiranja i dalje je vrlo visoka - čak i kod mladih ciljnih skupina. OVB posjeduje stručno znanje i pola stoljeća iskustva. Ovo je priča o uspjehu koja će sigurno trajati daljnjih 50 godina.